SEO Pro Academy
‘SEO Pro Academy zoekt visuele identiteit’. Anne en Eduard klopten bij mij aan om het logo en visuele stukje van SEO Pro Academy te ontwerpen. Het mocht niet te zakelijk, maar ook niet te informeel zijn. De uitstraling moest zowel de jonge als gevorderde SEO’er aanspreken en het moet professionaliteit uitstralen. Say no more.
Niet gewoon een logo, maar een complete merkidentiteit
Bij het ontwerpen van het logo wilde ik een concept creëren dat verder gaat dan alleen een visueel symbool. Het moest meer zijn dan zomaar een logo. Gedurende het ontwerpproces heb ik verschillende opties uitgewerkt, waaruit drie voorstellen naar voren kwamen. Anne en Eduard hoefden niet lang te twijfelen; één ontwerp sprak hen direct aan.
Het logo is gecreeerd vanuit twee halve cirkels, waarmee zowel de letters S, E en O gemaakt konden worden. Hierdoor is het icoon ontstaan, wat ook als element terugkomt in de huisstijl. Het gebruik van een strak font en een krachtige kleurenschema maakt SEO Pro Academy visueel sterk en zorgt ervoor dat het merk echt tot leven komt!
Uitbreiding met drukwerk en illustraties
Bij het branding traject is ook een ontwerp voor een visitekaartje inbegrepen. Dit mocht ik dan ook gelijk mee-ontwerpen. Het is een mooi strak kaartje in de brandingkleuren geworden, voorzien van matlaminaat en spot-UV lak op de voorzijde. Momenteel mag ik ook de illustraties voor het lesmateriaal creëren, waarmee ik de visuele stijl van SEO Pro Academy doorvoer en het leerproces visueel aantrekkelijker maak. Ik vind het fantastisch om zo mijn eigen vrijheid te krijgen in een project en hun merk verder vorm te geven!



En wat vinden zij er nou eigenlijk van?
“Testimonials, as authentic endorsements from satisfied customers, serve as potent social proof, significantly inspiring trust in potential consumers.”

Marcella Noteboom-Bak
“Testimonials, as authentic endorsements from satisfied customers, serve as potent social proof, significantly inspiring trust in potential consumers.”

Marcella Noteboom-Bak
“Testimonials, as authentic endorsements from satisfied customers, serve as potent social proof, significantly inspiring trust in potential consumers.”
